MKB en starter

Als je start als ondernemer zijn er heel veel vragen. Maar als je onderneming eenmaal loopt komen er nieuwe vragen.
Hoe ga ik starten: heb ik een bankrekening nodig: zijn mijn facturen wel goed ? Hoe regel ik de administratie en welke extra posten kan ik aftrekken als ik ga starten. En heel belangrijk : hoe kom ik in aanmerking voor de zelfstandigenaftrek en voor de eerste 3 jaar: de startersaftrek ?

En later komen er nog meer vragen; een auto van de zaak, is dat een optie ?, Verzekeren: wat is wijsheid , een lening van de bank hoe regel ik dat ? Welke kosten kan ik aftrekken, en wat is investeren. Kan ik dan ook gebruik maken van een investeringsregeling ? Hoe regel ik de salarisadministratie en arbeidscontracten ? Wie ondersteunt mij als een hypotheek ga aanvragen en wie gaat dat verzorgen.

Mijn vrouw werkt ook in mijn eenmansbedrijf, heeft dat nog consequenties. Is een BV voor mij een goede optie, of een VOF ? En wat dat eigenlijk…

Ik moet mijzelf verlonen in de BV en dat wil ik (nog) niet; ik wil een lening afsluiten met mijn eigen BV; in breng goederen in de onderneming; wat is de waarde van de voorraad; ik krijg een brief van de KvK, het CBS of een andere instantie…..

De administratieve rompslomp is niet alleen uw boekhouding. Er komen altijd vragen en soms wil je gewoon even overleggen. Daarom zijn wij er ook, vanaf dag één.

Ook dat is ons vak. Partner van het MKB, en uw partner,